جستجو کن ...

راهکار جذب و استخدام

مقدمه

بدون شک پیدا کردن همکار یا شریک تجاری مناسب یکی از دغدغه های اصلی و اساسی مدیران ارشد هر سازمانی است. پایداری شرکتی سازمان ها در گروه پایداری منابع انسانی است که در طولانی مدت توانایی خلق ارزش را داشته باشند . انجام فرآیند جذب و استخدام با روش های گذشته نگر زمان بر ، پر هزینه و بعضا با خطاء‌ همراه است .
در سالهای نزدیک پیش رو تمامی فرآیندهای روتین و جاری توسط سیستم های جدید کامپیوتری و فناوری اطلاعات انجام خواهد شد و سازمان ها نیازمند افراد خلاق ، پیش رو با توانایی یادگیری و یاددهی و خلق کننده تغییرات در سازمان هستند . در اینجا نقش کارکنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است . سازمان هایی موفق تر هستند که از اهمیت نقش کارکنان در سازمان خود آگاه باشند .
طبیعتا مدیران ارشد سازمان ها نیازمند 1:- آگاهی بیشتر از فرآیند جذب و استخدام و چالش های آن و پیامدهای این مهم در رشد و نوآوری در سازمان و کاهش هزینه های آموزش و چابکی و انعطاف پذیری برای مدیران ارشد ضروری است 2-انتخاب های خوب به آگاهی بیشتر مدیران ارتباط دارد 3_ طبیعی است که زمانی مسئولیت پذیری در قبال کارکنان به درستی محقق می شود که فرآیند اول و دوم به خوبی محقق شده باشد.
در سال های اخیر پژوهش گران حوزه مدیریت و منابع انسانی ، روانشناسان و حوزه های مرتبط مطالعات خوبی را در زمینه تولید و بکارگیری ابزارهای مناسب جهت انتخاب کارکنان انجام داده اند که البته در بکارگیری این ابزارهای که برخی مشترک می باشند رویکردهای متفاوتی در حوزه مدیریت و روانشانسی وجود دارد که تلفیق این رویکردها و دیدگاه های متفاوت منجر به هم افزایی می شود . کلینیک کسب و کار ایرانیان با بهره مندی از متخصصین بین رشته ای مجموعه ای از ابزارها را برای فرآیند جذب در سازمان ها طراحی کرده است .

توضیحات

هریک از ابزارهایی که برای فرآیند جذب پیشنهاد می شود نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد و برای مقصد خاصی طراحی شده است. استفاده از چند ابزار برای بررسی یک موضوع دقت و صحت اطلاعات را بالا می برد چراکه برای آگاهی بیشتر در خصوص یک موضوع و یک تصمیم نیازمند بررسی جامع و سیستماتیک یک موضوع هستیم و بررسی صرفا یک یا دو بعد از مسئله ما را دچار خطاهای راهبردی خواهد کرد. در پکیج پیشنهادی ما برای جذب ابزارهای: 1_مدل رفتاری دیسک ،2_هوش هیجانی ،3_ نئو ( شخصیت) ، 4_ سنجش میزان کوچ پذیری پیشنهاد شده است.

شناخت مدل رفتاری به كمك ابزار جهانی دیسک

مدل دیسک که مبتنی بر تئوری دیسک طراحی شده است ، تمایلات رفتاری شما را در نمودار طبیعی و تطبیق یافته ( محیط ) نشان می دهد، مدل رفتاری دیسک چهار تمایل اصلی شما را بررسی می کند:

  • تسلط گرایی
  • اثر گذاری بر دیگران
  • ثبات و آرامش
  • قانون گرایی را بررسی می کند.

مدل رفتاری دیسک در نهایت 15 مدل رفتاری ارزشمند و منحصر بفرد پیشنهاد می کند که هریک از الگوهای رفتاری باز هم به 10 ها کد رفتاری عمیق تر تقسیم می شود که در نوع خود منحصر بفرد ، تحلیلی و عمیق است.
مشاهده آزمون

آزمون نئو

آزمون نئو برای بررسی ویژگی های سالم شخصیت می باشد . زیر بنای تئوری تست NEO نظریه ی پنج عاملی شخصیت است که به پنج عامل بزرگ نیز مشهور است . این تئوری در اواخر دهه ۸۰ میلادی توسط دو پژوهشگر به اسامی کاستا و مک کری ارائه شد و تاکنون چند بار مورد ارزیابی قرار گرفته است . پنج عامل اصلی شخصیت عبارتند از :
۱- عصبیت( N) یا بی ثباتی هیجانی
۲- برونگرایی (E)
۳- باز بودن به تجربه (O )
۴- توافق (A)
۵- وجدان گرایی ( C )

مشاهده آزمون

آزمون نيازهاي گلاسر

پنج نیاز اساسی انسان بر اساس تئوری انتخاب:

  • نیاز به بقا
  • نیاز به عشق و احساس تعلق
  • نیاز به قدرت (موفقیت، ارزشمندی شخصی، شهرت)
  • نیاز به آزادی و خودمختاری
  • نیاز به تفریح

پرسشنامه شخصيت چند وجهي مينه سوتا ( MMPI)

آزمون MMPI از پرمصرف ترین و مهمترین پرسشنامه های شخصیتی بالینی است و بیش از ۱۰۰۰۰ منبع تحقیق درباره ی آن منتشر شده است.این آزمون در فرم اصلی خود دارای 56۷ سوال است و زمان لازم برای اجرای آن حدود یک ساعت می‌باشد. این پرسشنامه را می‌توان هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی اجرا نمود. فرمهای گوناگون این پرسشنامه را می‌توان در گروههای سنی بالاتر از 16 سال و یا افرادی که حداقل دارای 8 کلاس تحصیلات هستند، اجرا کرد.

برای شرکت در آزمون ها آماده اید؟     شرکت در آزمون

مطالب مرتبط

تربیت مدرس و مربی دیسک (DISC)

کلینیک کسب و کار ایرانیان - مهر ۲۹, ۱۳۹۷ - بدون دیدگاه

فرصتی پول‌ساز و ارزش آفرین ویژه مدرسین حرفه‌ای سومین دوره تخصصی و کارگاه آموزشی چهار روزه رفتارشناسی و ارزیابی رفتار با مدل جهانی دیسک ⚜در این دوره ...

شناخت و تحلیل رفتار کارکنان با مدل جهانی دیسک

کلینیک کسب و کار ایرانیان - مهر ۷, ۱۳۹۷ - بدون دیدگاه

عنوان دوره: شناخت و تحلیل رفتار کارکنان با مدل جهانی دیسک به منظور توسعه دانش رفتارشناسی و مدل جهانی دیسک در ایران برای شرکت‌ها و سازمان‌های بیش ...

بررسی رنگ قرمز در پوشش افراد براساس مدل جهانی دیسک

کلینیک کسب و کار ایرانیان - مهر ۵, ۱۳۹۷ - بدون دیدگاه

رنگ المانی است که در بین تمام الگوهای رفتاری انسان‌ها در مدل جهانی دیسک تعریف خاص خود را دارد و هیچ محدودیتی در استفاده‌ی رنگ‌ها در بین ...

نقش تشابه و تفاوت گونه‌های رفتاری شریک عاطفی در زندگی

کلینیک کسب و کار ایرانیان - مهر ۴, ۱۳۹۷ - بدون دیدگاه

ممکن است در زندگی گاهی به دلیل تفاوت زیاد رفتاری میان خود و همسرتان دچار یاس و ناامیدی شده باشید. بهتر است بدانید بسیاری از زوج‌ها میزان ...

شاخص تیپ شخصیتی مایرز-بریگز

کلینیک کسب و کار ایرانیان - شهریور ۲۶, ۱۳۹۷ - بدون دیدگاه

شاخص تیپ شخصیتی مایرز-بریگز و برگه ی مقایسه ی پروفایل های رفتاری D صمیمی، صادق، قاطع، سازمان‌دهنده، رک، حل کننده مشکلات، نتیجه‌گرا، مدیر خوب، با اعتماد به ...


برخی از مشتریان کلینیک کسب و کار ایرانیان

گالری تصاویر